دست نوشته های وریا بهرامی ولدبیگی

هرکس بخواهدخانه اش را آبادکندباید مملکتش را ویران کند.وهرکس بخواهدمملکتش را ابادکند باید خانه اش راویران کند.

دست نوشته های وریا بهرامی ولدبیگی

هرکس بخواهدخانه اش را آبادکندباید مملکتش را ویران کند.وهرکس بخواهدمملکتش را ابادکند باید خانه اش راویران کند.

جنوب کوردستان درحاشیه سیاست

جنوب کوردستان درحاشیه سیاست  

 امروز در این شرایط بحرانی  بنا به شرایط خاصی متاسفانه جنوب کوردستان بخصوص کرمانشاه و ایلام به حاشیه مسائل سیاسی کشیده شده است.کرمانشاه و ایلام که بخشی از کوردستان است و هیچ کس نیمی تواند منکر این واقعیت باشد .اما هیچ دلیل قانع کننده ای نمی توان یافت که چرا احزاب و اپوزیسیون کوردستانی نتواسته اند در مدت این سی سال در این مناطق فعالیت چشمگیری داشته باشند.

      

پیام _ ص         jewanan_kourd@yahoo.com 

 امروز در این شرایط بحرانی  بنا به شرایط خاصی متاسفانه جنوب کوردستان بخصوص کرمانشاه و ایلام به حاشیه مسائل سیاسی کشیده شده است.کرمانشاه و ایلام که بخشی از کوردستان است و هیچ کس نیم تواند منکر این واقعیت باشد .اما هیچ دلیل قانع کننده ای نمی توان یافت که چرا احزاب و اپوزیسیون کوردستانی نتواسته اند در مدت این سی سال در این مناطق فعالیت چشمگیری داشته باشند.

مطمعنان که در بین جنبوب کوردستان و احزاب مقصر اصلی احزاب خواهند بود اگر در دادگاهی عادل بخواهید که جنوب و احزاب را به دادگاه بکشید که چرا این دو نتوانسته اند  در سی سال گذشته  با هم همکاری های لازم را داشته باشند مطمعنان که احزاب محکوم خواهند شد اگر دادگاه عادل باشد.چون این احزاب بوده اند که بایدا برای جنوب هم برنامه ریزی میکردنند و فعالیتهای متمرکز خود را هم به جنوب راه میدادند.بنا به دلایل خاص و سیاست حکومت اخوند در اوایل برسرکار امدنش و تقویت کردند نیروهای خود در جنوب کوردستان این راه را ازمردمان این دیار صد کرد که بتوانند به طرف احزاب بیایند و احزاب هم در ان اوایل انقلاب ایران جنگ رابرای به دست اوردن شمال کوردستان میکرنند و تنها یکی دو تیم از حزب کومه له و دمکرات تنها در منطقه اورامانت وجود داشت.و متاسفانه بعد از برسرکار امدن حکومت اخوند و در دست گرفتن همه ایران  و خرج احزاب از خاک کوردستان که از ان روزها تا به حال سی سال میگذرد واقعا کدام یک از احزاب کوردستانی که سی سال در تبعید هستنند  توانسته اند برای جنوب فعالیتی داشته.هیچ کدام .

حتمن که احزاب واقع بین و سیاسی کوردستان این واقعیت را هم نیز خواهند دانست که این همان جنوب کوردستان است که در اینده و سرنوشت کوردستان تاثیر واقعی خواهد داشت . در اینده نچندان دور در رفراندوم کوردستانی فدرال این جنوب کوردستان است که اینده رهبری احزاب کوردستان را تعیین خواهد کرد.این جنوب کوردستان است که تاثیرات ان سی سال گذشته را نیز از خود نشان خواهد داد.

 واقعا اگر نخواهیم خودمان را گول بزنیم این بزرگترین ناکارامدی و ضعف احزاب کوردستانی است که سی سال در تبعید نتوانسته اند چاره جویی و برنامه ای سیاسی و مفید را برای این منطقه از کوردستان پی ریزی کنند که بتوانند .دل مردمان این منطقه را نیز با خود یکی کنند با پخش خبری  یا تصویری از منطقه نمی تواند متاثر بر روند سیاسی این منطقه باشد. چون مردمان این دیار اگاه تر و هوشیار تر از هرگونه مسائل سیاسی روز دنیا هستنند .احزاب  کوردستانی باید از تمامی گذشته کوردستان عراق درس بگیرند و نگذارندکه ان گذشته های تلخ کوردستان عراق در اینده کوردستان ایران ازاد تکرار شود  و بتوانند حداقل برای کوردستان فدرال و ازاد  برنامه ای طولانی مدت  داشته باشند که بتوانند روند ان رادردست داشته باند چون هیچ حزبی بدونه برنامه نمی تواند در کوردستان ازاد جایی داشته باشد  و امیدوارم در این فرست باقی ماند برای ازادی کوردستان بتوانند برنامه های خود را برای ایند کوردستان  روشن کنند .

چون با این گونه مسائلات و مشکلات که در بین احزاب کوردستانی هست هیچ گاه احزاب کوردستانی به تنهایی  نمی توانند که کوردستان را از دست حکومت اخوند ازاد کنند این یک واقعیت روشن است . پس امیدواریم که احزاب بتوانند در یک لیست و اعتلاف همه طرفه بتوانند باهم متحد شوند تا همه کوردستان دویاره امید نو داشته باشند . چون تنها راه چاره متحد بودن است .                                                                                                         

                  

پیام _ ص        jewanan_kourd@yahoo.com

               

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد